De eerste dagen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hester Schilder - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hester Schilder - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Paramaribo

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

24 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Nou, daar zit ik dan hoor! Wat is het hier ontzettend mooi en het weertje hier went ook erg snel! Heerlijk! Ik heb al meteen geleerd dat insmeren opzich wel handig is. Ik lijk nu namelijk net een kreeft tussen de Surinamers met een paar mooie muggenbulten op mijn benen.

De reis hier naartoe verliep goed. We werden keurig op tijd opgehaald van het vliegveld, want dat was nog maar even afwachten. De mensen in Suriname vergeten namelijk de tijd nog wel eens.. Door twee jongens werden we naar ons huisje gebracht. Ik moest meteen erg wennen aan het verkeer, ze rijden hier links. Onderweg was ik al volop aan het genieten van de omgeving. Het is echt mooi met al die bomen en mooie huizen.

Aangekomen bij het huisje werden we meteen opgevangen. Het ziet er keurig schoon uit en mijn kamer heb ik inmiddels al helemaal eigen gemaakt. De eerste nachten zijn mij dan ook prima afgegaan.

Boodschappen doen is net als in Nederland. Bijna alle producten zijn gewoon Nederlands, dus dat is erg prettig voor als je iets nodig hebt.

Deze week ben ik nog even lekker vrij. Ik ben een beetje de buurt aan het verkennen, ik moet mij melden bij de vreemdelingendienst, fiets huren enzovoorts. Alles gaat hier op z'n Surinaams, neem vooral lekker ruim de tijd en te laat komen is geen probleem. Vanaf volgende week maandag zal ik mijn stage gaan opzoeken. Daar heb ik erg veel zin in, maar ik vind het ook erg spannend. Ik laat het gewoon allemaal op me af komen.

Het gaat dus hartstikke goed met mij. Je merkt hier enorm dat de mensen geen stress hebben, dus dat is wel een keer goed voor mij om mee te maken. Ik heb het erg gezellig met de andere meiden met wie ik hier zit! Vanavond: PANNENKOEKENTIJD!

Terwijl ik lekker in mijn hangmatje lig, denk ik aan jullie hoor!

Tot het volgende reisverslag!

P.S. Er zijn hier muggen in overvloed, mocht je dus willen langskomen. Wees voorbereid!

  • 24 Februari 2014 - 17:53

    Ellen:

    He Hester!! Blij iets van je te horen. Helemaal leuk dat je het zo naar je zin hebt in Paramaribo.
    Zoals je zelf schrijft: Lekker alles op je af laten komen, komt vanzelf goed.
    heel veel groetjes en dikke kus vanuit zonnig maar koud breezand. xxx

  • 24 Februari 2014 - 18:50

    Nanda:

    hey Hester,
    Fijn dat je het meteen al zo leuk vindt. Vanmiddag ook even meegekeken met je rondleiding. Ziet er allemaal mooi uit. Wij gaan nu eerst maar even bijkomen van de heftige week. Jij vooral lekker genieten want voor je het weet zit het er al weer op. Azijnpissers zijn er al genoeg dus laat die fles maar in het schap staan. Ik kijk uit naar je volgende verslagje. Kus tante.

  • 24 Februari 2014 - 20:17

    Sandra:

    Leuk hes, we gaan je volgen hoor!

  • 24 Februari 2014 - 20:41

    Ria:

    Hallo Hester, wat een leuk verslag. Heerlijk weer, smeren maar hè. We hebben
    vanmiddag erg genoten met de Fam. Schilder en oma van je gesprek met webcam.
    Ook de omgeving meteen gezien. Geniet maar lekker. Groetjes aan je huisgenoten.
    Liefs van mama Ria.

  • 01 Maart 2014 - 17:27

    Theo En Leni:

    Dag Hester, Heel veel succes daar in het verre Suriname. We gaan je volgen!!

  • 06 Maart 2014 - 22:23

    Emja:

    Hoi Hester.
    Net van je moeder je gegevens ontvangen.We zaten al met spanning te wachten op je verslag. Wat leuk die foto met de kinderen in je klas. Duo-penotti. Wat gaat het er heel anders aan toe.Heel veel succes he!
    Groetjes.

  • 14 Maart 2014 - 18:34

    Monique Deutekom:

    Hé Hester !leuk om je zo te volgen !
    Lekker weertje,lekker alles op z'n gemakkie ,heerlijk !
    Succes hoor met je stage en dat ze maar gewoon naar je mogen luisteren die kindertjes en t niet hoeven te voelen..
    Groetjes Hans,Monique,Demi en Indy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 8698

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Mijn eerste reis naar Paramaribo!

Landen bezocht: