Het leven in de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hester Schilder - WaarBenJij.nu Het leven in de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hester Schilder - WaarBenJij.nu

Het leven in de jungle!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

20 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

In de vier weken die ik hier alweer bijna zit, is er alweer een hele hoop gebeurd. Wauw, wat is het hier mooi en wat gaat de tijd toch snel.

Op stage is er ook weer het een en ander gebeurd. Ik ben inmiddels naar een andere klas gegaan, omdat de juf waar ik eerst zat toch liever had dat ik ergens anders naartoe ging. Achteraf een prima plan van haar, want de klas waar ik nu zit vind ik leuker. Ik heb nu al veel lessen gegeven en dat gaat me prima af. Mijn handen jeuken om iets met de kinderen te gaan doen. Daarom heb ik al een aantal dingen die wij in Nederland wel doen hier ook al toegepast, het geven van complimenten! Want oh oh.. wat vinden de juffen van hier dat toch lastig.

En eindelijk, onze eerste trip naar de Raleighvallen. Het was een vierdaagse-trip, waarvan twee dagen reizen. Vanaf het begin was het al een hele belevenis. Met een groep van 11 meiden maakten we een reis van vier en een half uur in een krakemikkig busje over de rode en hobbelige zandweggetjes. Zoiets zie je eigenlijk alleen maar op National Geographic, maar nu maakte ik het zelf gewoon mee. Hoe verder we gingen reizen, hoe mooier het werd. Na de busreis gingen we over op een korjaal, een uitgeholde boomstam die hier in Suriname als vaartuig wordt gebruikt. Dit zou een reis gaan worden van drie uur. We hadden ontzettend mooi weer onderweg. Terwijl mijn voetjes lekker in het water aan het spartelen waren, keek ik mijn ogen uit met de dingen die we onderweg zagen; van papegaaien tot krokodillen.

Vrijdag heb ik de Voltzberg beklommen. Nadat ik mezelf uiterst charmant had aangekleed,
heb ik eerst 3 uur gelopen door de jungle om vervolgens die berg te beklimmen. Het was een tocht van 7 km. Jaja, ik moest er wat voor over hebben, maar dat was het allemaal waard. De omgeving en de gezelligheid onderling maakten een hoop goed. Nadat ik ook nog ontzettend heb mogen genieten van een tropische regenbui stond ik dan eindelijk op die berg. Het uitzicht was adembenemend. Deze dag hebben we afgesloten met een feestje bij volle maan op een verlaten vliegveld. Het was jammer dat het volle maan was, anders hadden de jaguars om ons heen gedanst. Jaguars laten zich namelijk niet zien bij volle maan.

Na een geweldige trip heb ik maandag Holi Phagwa gevierd. Dat is een Hindoeïstisch feest van de overwinning van het goede op het kwade. Nou, met deze insteek ging ik dan natuurlijk ook naar het feest toe! Voor dit feest had ik poeder nodig in een vrolijke kleur. Het is de bedoeling dat je elkaar helemaal onder gaat gooien met poeder. Het was een ontzettend geslaagd feestje. Leuk om een keer mee te maken. Ik kwam dan ook helemaal gekleurd thuis. Ik mag nog elke dag genieten van de gekleurde high-lights in mijn haar.

Het salsadansen gaat steeds beter! De foto’s worden ontwikkeld hoor!

Bedankt voor alle leuke reacties! Dat vind ik erg leuk!

De Surinaamse groetjes van Hester!

  • 20 Maart 2014 - 19:02

    Carrr:

    Aaah hes wat klinkt het heeeeerlijk. Ik ben jaloers op je! En zo te horen mis hier helemaal niets. Behalve ons, en wij jou. Xxx kusjes

  • 20 Maart 2014 - 19:56

    Ria:

    Hester wat toch ontzettend mooi en leuk hoe jullie daar genieten. Een mooi verhaal.
    Ik zou er bijna ook naar toe komen, maar.... We genieten van je verhalen, wat een belevenis.
    We zijn zo trots op je. Groetjes aan iedereen. Dikke kus mama

  • 20 Maart 2014 - 22:18

    Ellen:

    Ja, hoe gaaf is dat: lopen, klimmen, reizen, feesten in een omgeving die je alleen op t.v. hebt gezien! Lekker dat het op stage goed gaat, jullie komen met een vracht aan ervaring terug. Heel veel succes en plezier! groetjes vanuit Breezand van Ellen (mams van Lisa) xxx

  • 21 Maart 2014 - 10:47

    Nanda:

    Hey Hester,
    wat een belevenissen. It"s raining cats and dogs here, dus je mist nix. Lekker genieten. Dikke kus tante

  • 22 Maart 2014 - 22:41

    Monique:

    Zo leuk om te lezen hoe je t naar je zin heb daar !!
    Je loopt stage en ondertussen zie je ook nog s ontzettend veel !
    Geniet er lekker van wijffie !
    Groetjes Hans,Monique!Demi en indy

  • 24 Maart 2014 - 13:30

    Emja:

    Ha die Hester!
    Wat weer mooie verhalen en foto`s. Wat stond je er gekleurd op, op het Lentefeest .Leuk om dit allemaal mee te maken. Geniet van alles! Succes verder.Groetjes van ons allen.

  • 24 Maart 2014 - 21:21

    Caroline Dignum:

    Hoi Hester,

    Wat super leuk om te lezen! Wat zul je genieten zeg! En wat heb ik genoten van het filmpje op facebook dat Sharon er onverwacht was! Had er tranen van in mijn ogen!
    Geniet er maar lekker van !! Heel veel plezier! Groetjes van ons allemaal Ronald, Caroline, Line en Nikki

  • 03 April 2014 - 18:56

    Coen En Ingrid:

    Hoi Hester,
    Wat leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt. Wat is de natuur daar overweldigend mooi, geweldig!
    Een andere klas, een andere juf,maar ook een andere aanpak? Ik zou graag stiekem om een hoekje willen kijken. We hebben ook het filmpje gezien waarop je door Sharon werd verrast, prachtig!
    groetjes van Coen en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 8701

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Mijn eerste reis naar Paramaribo!

Landen bezocht: